Farnarier: “Plantejo les meves pel·lícules com una aventura necessària i vital”

El passat dimarts 22 d’octubre de 2013 vam veure “La Primavera“, de Christophe Farnarier, que va tenir la gentilesa d’acompanyar-nos i de contestar totes les nostres preguntes.

2013-10-22 23.41.55

Us deixem amb algunes de les paraules que el director va dir sobre la pel·lícula, tant dimarts passat com en altres ocasions.

Plantejo les meves pel·lícules com la recerca personal d’elements íntims, com una aventura necessària i vital, deixant de costat tots els prejudicis i les idees preconcebudes, considerant que l’imprevisible és un element natural i elemental de l’experiència creativa. Amb un llenguatge cinematogràfic propi “La primavera” vol esprémer la bellesa del món, la seva complexitat, la seva fragilitat, i portar l’espectador cap a una contemplació reflexiva descobrint la vida de Carme i la seva família.

El poeta rus Vladimir Maiakovski  va dir una vegada: “Per a vosaltres el cinema és un espectacle, per a mi és gairebé una concepció del món”. Aquesta frase condensa el que sento. No tinc cap  tipus de ressentiment en  contra de l’espectacle, però el cinema pot ser molt més, ens pot ajudar a pensar, a viure., a viure millor.

Un dia l’hi vaig dir: Carme, treballem pel futur. Perquè d’aquí un temps sàpiguen com es vivia en aquest lloc. I, fixa’t que em va dir un dia en Joan Pipa[i]: que, gràcies al cine, sentia  que ja no “moriria” mai”.

2013-10-22 23.27.06

Per la meva nova pel·lícula, vull trobar les meves arrels, els meus orígens mediterranis i la llum del sud. Vull estirar les arrels de la humanitat i certs gestos fundacionals com plantar, conrear, collir, criar animals, treballar la terra i alimentar la família, matar un animal per menjar, riure i ballar. Trio a la Carme i la seva família i filmo…“La Primavera”!


[i] El pastor protagonista de “El somni”.

 

Anuncis

Deixa un comentari

